Tinerii participanți și-au dezvoltat gândirea critică și abilitățile de fact-checking, dobândind aptitudinile necesare pentru a identifica bias-uri, agende (tratament preferențial), propagandă și știri senzaționaliste în new media. De asemenea, și-au îmbunătățit competențele digitale, abilitățile de muncă în echipă, leadership și vorbit în public – prin simularea unui proces electoral.

 

În cadrul primei zile de activități, participanții au luat parte la o sesiune de cunoaștere a numelor și de familiarizare cu proiectul, precum și la o sesiune dedicată Zilei Europei, mobilitatea începând pe 09.05. Încă din prima zi, aceștia au participat la sesiuni legate de tematica proiectului, precum definirea unei știri și tipurile de informare în mediul online, un atelier de recunoaștere a știrilor false și un concurs de identificare a „indiciilor” din știri – ce pot indica faptul că acestea sunt false.

 

Următoarele sesiuni s-au concentrat pe familiarizarea cu bias-urile de confirmare și pe importanța alfabetizării media în susținerea democrației și stabilitatea UE. În secțiunea mediană a mobilității, tinerii au creat campanii creative de awareness cu #EducationThroughInformation, au identificat strategii de setare a agendelor în media online și au dezbătut pe tema greenwashing-ului.

 

Ca activitate principală în ultimele zile, aceștia au simulat o campanie electorală, în care știrile false au jucat un rol decisiv în derutarea candidaților.

Comments are closed